Tiden er et underligt begreb

I kender det garanteret alle sammen. Når man gælder sig til noget eller foretager sig noget man kan lide, så forsvinder tiden nærmest som dug for solen, men skal man deltage i et kedeligt møde eller et "pligt" arrangement, så snegler den sig nærmest af sted - eller sådan føles det i hvert fald. Men når det kommer til stykket, så går tiden jo i nøjagtigt det samme tempo hele tiden. Det er kun følelsen der er anderledes. Men det er da lidt pudsigt at den samme ting kan opleves så forskelligt ikke?
Lige nu hvor jeg har 14 dages ferie inden skolestart, har jeg en liste så lang, så lang, over alle de ting jeg godt kunne tænke mig at nå. Når det kommer til stykket ved jeg jo godt, at jeg højst sandsynligt kun når en brøkdel, men man har da lov til at være optimistisk. Men det korte af det lange er, at ting har det altså med at tage længere tid end man tror.
Da jeg startede Hunderup Design tænke jeg f.eks. at det kunne da ikke være så svært at tage nogle billeder og lægge dem ud på shoppen, men i virkelighedens verden, er det altså lidt mere kompliceret end som så. Man skal have det rigtigt lys, den rigtige baggrund, tage høje for genskin i smykkerne osv. osv. Derfor er der også mange af de tidligere billeder jeg har lagt ud, som ikke er særligt gode, så jeg er gået i gang med at skifte størstedelen af billederne på min webshop ud, og hvis jeg er rigtigt heldig, så når jeg det inden skolestart.
Til gengæld kan jeg snart holde udsalg med brugte lystelte, baggrunde, buster m.m. :) Hmm - det er nok meget godt at et af valgfagene på skolen er foto...

Kommentarer