Husflidsmarked i Næstved


I dag har jeg været på husflidsmarked i Næsteved, sammen med min mand, min søn og mine forældre.

Jeg indrømmer blankt at da min mor fortalte om husflidsmarkedet, var min første tanke at det lød utroligt gammeldags. Nr. 2 tanke handlede om rengøring, madlavning og andet "husflid", men det viste sig hurtigt at det ikke var den slags husflid, der var tale om.

Faktisk ville hobbymarked nok være en mere moderne betegnelse for de boder, der var samlet i det gamle ridehus på Grønnegade 10 i Næstved.

Vi havde aftalt at møde mine forældre dernede kl. 10, så vi var klar når de åbnede. Markedet var ikke så stort, ca. 20 boder, men det var nok meget godt, for det lykkedes mig da at bruge penge alligevel.

Vi kom blandt andet forbi en spændende bod der solgte kurveflet, hvor jeg kom til at solde lidt. De viste materialer skal bruges til en brødkurv, flere små kurve samt smykker og jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang.

Materialer til kurveflet

Der var også en bod der solgte håndlavede skind tasker, bælter, mokkasiner m.m. Jeg kunne rigtig godt lide mokkasinerne, de virkede faktisk ret behagelige. I boden havde de også små poser med skind og pelsrester og den slags, har jeg altså lidt svært ved at gå forbi. Derfor endte det også med at denne bunke kom med hjem.

Skind og pels rester


 
Der var også boder som solgte garn og andet tilbehør til knipling, træskærearbejde, bogbinding, keramik, smykker samt bogmærker og kort af japansk papir.
 
Jeg kom også til at købe 10 nøgler sjovt garn, som jeg endnu ikke ved hvad jeg vil bruge til.
 

Garn

Selv om markedet ikke var så stort, tror jeg nu alligevel vi skal forbi igen til næste år, hvis der bliver afholdt et nyt husflidsmarked.

Kommentarer