Kræmmermarked i Roskilde

Så er kræmmermarked sæsonen endelig i gang. Jeg har altid godt kunnet lide at gå på kræmmermarked, dels fordi man kan være heldig og finde nogle gode tilbud og dels fordi det er hyggelig - specielt en dag som i dag, hvor solen skinner og det er dejligt lunt og forårsagtigt.

Denne gang gik turen til Roskilde Kræmmermarked, som blev afholdt på dyrskuepladsen.

Vi ankom ved 10.30 tiden og startede med at stå i kø ved indgangen. De sidste par år har det kostet penge at parkere, men været gratis at komme ind, men i år var det omvendt.

Der var alle de sædvanlige boder med tøj, sokker, mobil tilbehør, tegneserier, legetøj m.m. Min yndlingsbod var der sørme også - Det er en bod som sælger hobbyting billigt. Det er forskelligt hvad ejeren af boden har med, men jeg ender altid op med at bruge penge og denne gang var ingen undtagelse.

Her er dagens hobby rov:



Vi kom også forbi en bod, hvor de solgte bøger. Blandt andet to samlinger med henholdsvis 4 og 5 bøger for 100 kr. og sådan et tilbud kan man jo ikke gå forbi.

Begge serier handler om magi og hekse og jeg glæder mig til at komme i gang med at læse dem.

Vi fandt også en bod med Hollandsk ost som vi lige kom til at solde lidt i. Deres peber, chilli samt valnødde ost er rigtig gode.

Det næste kræmmermarked i Roskilde, bliver afholdt på dyrskuepladsen til august.

Kommentarer