Skoleelev igen – Status

Så har vi afleveret den hjemmeside opgave vi har arbejdet med de sidste par uger og vores lille forlængede weekend er begyndt. Oven i købet med solskin og lunt vejr. Det kan jo næsten ikke blive bedre.
Samtidig kan jeg så glæde mig over, at jeg nu har lært at lave simple formularer med validering, forskellige former for menuer, tilpasse og redigere billeder i Photoshop, lave interaktive kort, billede gallerier, billede slidere m.m. Det er jo alligevel en del vi har lært siden vi startede midt i januar.
Desværre må jeg ikke lægge mine opgaver op på nettet, for så kan kommende elever jo se dem og skolen vil gerne kunne genbruge opgaverne. Det kunne nu ellers have være sjovt.
I næste uge skal vi så i gang med Roskildemesterskaberne, som er et internt skolemesterskab hvor man kan deltage i 7 forskellige kategorier. Jeg har valgt kategorien “kampagne”, hvor vi både skal lave noget webdesign og noget fysisk design som f.eks. plakat, T-shirt, nøgleringe m.m. Det overordnede emne får vi først oplyst på tirsdag, så indtil da ved vi ikke hvad det er vi skal fremstille produkter til.
God weekend til alle derude i det danske forårsland.

Kommentarer