Pigekjole med hæklet bærestykke


For nogle år siden købte jeg bogen "Den store hæklebog# af Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer, som blandt andet indeholdt en opskrift på en yndig lille pigekjole med hæklet bærestykke og blondekant. Da min søster så havde puttet et rigtigt sødt stykke børnestof i min pakkekalender sidste år, så var jeg ikke i tvivl om, hvad det skulle bruges til. 

Det er blevet til denne lille kjole i str. 12 mdr. Det hæklede bærestykke og blonden er fremstillet i Fr. Fines bambus bomuld, som både er blødt og lækket og samtidig har en smuk skinnede overflade. jeg er ganske tilfreds med resultatet og der kommer nok flere kjoler af denne slags, da de også er en god måde at få brugt både stof- og garnrester. Der gik 2 nøgler garn samt en stykke stof på 100x30 cm til kjolen. 



 

Kommentarer