Nyt år - Nyt håb

Sidder her i min yndlingslænestol med en kop kaffe og mit hækletøj, mens jeg glæder mig over at 2020 endelig er slut og et nyt år er begyndt.

2020 har på alle måder været et sejt år og ikke kun på grund af corona, men i det hele taget. Der er bare sket så utrolig mange ting og desværre har en del af dem være til den dårlige side. 

Min fars Alzheimer har været hård for os alle, både fordi han har været nødt til at flytte i plejebolig og fordi sygdommen forandrer ham så meget, hvilket alle ikke har lige meget forståelse for. 

Det er svært når et mennesker man holder af, forsvinde bid for bid. Det er jo ikke kun oplevelser og mennesker han glemmer, det er også evnen til at gøre alle mulige helt almindelige hverdags ting som at finde tøj frem, lave kaffe eller gå i bad. Hans evne til at forstå eller bekymre sig om andre forsvinder også. Det er alle de basale følelser og instinkter som tager over.

Det har også været en hård tid for min mor, som både skal håndtere min far og hans behov som de er nu, samtidig med at hun skal leve med sorgen over at miste ham, selv om han stadig er her. 

Min morbror gik bort i foråret, hvilket har berørt min søster meget, da de var tæt knyttet til hinanden og selv om jeg gerne vil hjælpe hende igennem sorgen, så ved jeg jo godt at jeg ikke kan fjerne den. 

Selv har jeg kæmpet med stress samt diverse fysiske ting, som også har bidraget til underholdningen i 2020 og så har der jo også været corona at bekymre sig om.

Må indrømme at jeg er mere end klar til at tage hul på et nyt og forhåbentlig meget bedre år nu. Det kan faktisk kun gå for langsomt. 

Dog vil jeg lige slutte af med at fremhæve de lyspunkter der har været i 2020. Min søn har fået en ny og bedre lejlighed som han er glad for og min kusines datter fødte for nogle uger siden en dejlig pige. 

Trods alt der er sket i 2020 sidder jeg alligevel her med håb i hjertet og tro på at 2021 bliver et godt år, hvor alle jeg elsker forbliver sunde og raske og får mulighed for at gøre nogle af de ting, som betyder noget for dem. 

Godt nytår










  


 


Kommentarer