Så kom der gang i symaskinen

Jeg kan rigtig godt lide at sy og har gjort det siden jeg var barn/ung, men efterhånden sker det ikke så tit, men i denne uge har symaskinen rent faktisk glødet og det er blevet til hele fem stykker nyt tøj.

Alle modellerne er syet efter mønstre fra Stof og Stil, som jeg har tilpasset en lille smule så de passer bedre til mig.

Det første er en kjole i sort jersey med grønne prikker. Stoffet har jeg købt i en genbrugsbutik for
35 kr. så det må siges at være en billig kjole.


Det næste er en karryfarvet tunika med korte ærmer. Stoffet let jersey med masser af stræk fra Stof og Stil. 


Det blev også til en lang flaskegrøn kjole i et lidt kraftigt jersey stof med et rigtig godt fald. Det var klart denne kjole som tog længst tid, da den krævede en del til retninger i forhold til mønsteret. Stoffet er fra Stof og Stil.  


Dette blomstrede stof har jeg glædet mig rigtig meget til at sy af. Jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg har købt det, men det bliver det jo ikke mindre kønt af. Det er et meget let jersey stof, som passer perfekt til en lun forårsdag. 



Sidst men ikke mindst er der en blomstret tunika. Stoffet er købt på en hobbymesse i Rødovre og er en dejlig let jersey kvalitet.


Jeg har lige bestilt 4 nye sy mønstre, så der kommer forhåbentlig en bunkefuld nyt tøj igen om et stykke tid. Stof har jeg i hvert fald masser af. 





Kommentarer