Hæklet babytæppe og nusseklud

I de sidste par måneder har jeg fået hæklet lidt ting til farmorkassen.

Denne gang er det blevet til et lille babytæppe til barnevognen. Tæppet er hæklet i Hobbiis baby merino uld som er dejligt blødt. Jeg har også hæklet en andenusseklud efter en opskrift fra www.hobbii.dk. Nussekluden er hæklet i bomuldsgarn, så den kan tåle at blive vasket på 60 g.



Jeg er selv ganske godt tilfreds med resultatet og er blevet lidt hook på at hækle andre ting med krydsede stangmasker lige som tæppet.

Kommentarer

  1. Har du en opskrift på disse 2 tæppe og nussekluden som du vil dele med mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Nussekluden er en gratis opskrift fra www.Hobbii.dk. Jeg kan ikke lige finde opskriften på tæppet, men mønsteret er meget simpelt.
      1. rk. Slå et lige antal lm op og hækl en stm i 3. maske fra nålen. Spring en maske over, *hækl en stm i næste m, hækl en stm i den maske du lige sprang over*. Gentag fra * til * til der kun er en maske tilbage. hækl en stm og vend.

      2. rk. 2 LM som erstatter 1. stm. Spring en maske over, *hækl en stm i næste m, hækl en stm i den maske du lige sprang over*. Gentag fra * til * til der kun er en maske tilbage. hækl en stm og vend.

      Gentag rk. 2 til tæppet har den ønskede længde. God fornøjelse.

      Slet

Send en kommentar