Juleshopping i Kiel

Det er vist ikke nogen hemmelighed at jeg elsker at shoppe og shoppelysten bliver bestemt ikke mindre, når turen går sydpå som den gjorde i sidste weekend.

Min mand og jeg havde besluttet at tage på julemarked hos vores tyske naboer, så lørdag morgen satte vi kursen mod Kiel.

Vi startede med at køre til min yndlings billig butik Action, hvor man kan få alt fra shampoo og sokker til hobbyting, garn og kontorting.

Denne gang havde de cake garn i skønne nuancer samt garn med dyrehoveder som er beregnet til at sidde oven på en børnehue.





Der kom selvfølgelig også lidt andet i kurven i form af knapper, en DIY julestjerne, gavemærkater, aflange strikkeringe, DIY hus m.m.

Da vi (jeg) var færdige i Action, kørte vi ind til Kiel centrum. Kiel har en ganske hyggelig gågade med et godt udvalg af butikker og cafeer. Kiel er en havneby hvilket også gik igen i juleudsmykningen på gågaden, hvor der hang store lysende kompasser og sejl hen over gaderne. I starten af gågaden ligger der et lille center med en stor elektronikbutik, et Rewe supermarked, en Idee hobby butik samt en tøjbutik. Efter at have handlet der samt shoppet tøj hos C & A, gik vi på
Starbucks og tankede op, inden vi fortsatte til julemarkederne.

Der var tre forskellige julemarkeder placeret rundt omkring i gågade miljøet. Her kunne man selvfølgelig få den tyske Glückwein som er ganske god, diverse pølser, pandekager, chokolade, øl m.m. men der var også boder med julepynt, smykker samt sokker og huer. Der var heller ikke sparet på juletræer, glimmer og lys så julestemningen var på plads.

Vi spiste frokost på en god bøfrestaurant, som lå omme bagved gågaden inden vi fortsatte hen til det  største af julemarkederne, som ligger på en plads lige foran shoppingcentret Sophienhof. Sofienhof er et center med 120 butikker. I centrets underetage var der også boder med legetøj, stearinlys, julepynt samt kager og andet guf. Det er et ganske godt center med b.l.a. en stor boghandler, diverse tøjbutikker, et Edeka supermarked samt forskellige cafeer med is, kage og mad. I Tyskland lukker centrer først kl. 20.00 lørdag aften, så man har god mulighed for at nå det hele.

Da vi endelig landede på hotellet, var vi godt trætte og ømme i fødderne efter en hyggelig dag og vi trængte bare til at sidde med fødderne oppe og drikke kaffe. Desværre viste det sig at hotellet ikke serverede kaffe om aftenen 😢, så den måtte vi undvære, så fremover tror jeg at vi selv medbringer en rejse elkedel samt noget pulverkaffe. Ja man bliver jo som bekendt så klog af erfaring....



 



Jeg fik også shoppet lidt hobby materialesæt i en Euro butik på gågaden, så den glæder jeg mig til at få lavet.




samt lidt garn hos Idee Creativ Markt.





Kommentarer