Kreative dage i Fredericia

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg elsker at være kreativ og når der er en eller anden form for hobby eller håndarbejdsmesse, så deltager jeg gerne hvis jeg kan. Derfor satte min mand og jeg kurs mod det jyske lørdag morgen. Vi havde bestilt et hotelværelse i Kolding, så vi kunne kombinere messebesøget med et lille weekendophold.

Vi ankom til messehallerne i Fredericia lidt før åbningstid, så vi stod klar sammen med alle de andre morgenfriske, da messen åbnede. Denne gang var der ca. 260 boder med alt lige fra garn og stof til bageudstyr, papir, dies m.m.

Jeg startede med at shoppe hos www.strikkeriet.dk hvor min søde mand forkælede mig med 20 nøgler turkis og 20 nøgler lysegult Drops Love You 7 bomuldsgarn samt 15 nøgler rosa Drops Brushed Alpaka Silk.




Jeg kom også til at solde lidt hos www.rito.dk, hvor jeg købe 20 nøgler gul samt 20 nøgler mørk rød Infinity Heart bomuldsgarn. Jeg må tilstå at jeg er blevet temmelig glad for deres bomuldsgarn. Det er både godt at arbejde med samt har nogle skønne klare farver. Der røg også et Infinity Heart hæklenålesæt samt 3 poser uldkugler med i  posen.


Hobbii var også til stede, så her fik jeg købt en læderbund med huller til at hækle/sy i, nogle poser med figurknapper samt et nøgle af Hobbiis eget Ribbon garn.

Kurvesættet er købt hos Tempa Håndværk. Strikkeringen til sokker samt strikkeværktøjet kan jeg ikke huske hvilken bod jeg købte i, der var så mange små specialbutikker med lækkert garn og tilbehør, så det godt kan være lidt svært at skille dem fra hinanden. Stofstykket købt jeg vist nok hos Historisk håndværk, men jeg er faktisk ikke helt sikker.





Hos Karen Marie Klip købte jeg 4 hæfter med Quillingmønstre.

I en af de sidste boder solgt de 30 nøgler akrylgarn 25-50 g pr. nøgle for 100 kr. Det kunne jeg jo ikke stå for, så jeg kom til at købe 60 nøgler.






Da vi var færdige på messen fortsætte vi til Kolding Storcenter, hvor jeg også kom til at købe 4 nøgler akrylgarn i Bilka, så nu har jeg garn til et par dage eller tre ☺

Kommentarer

  1. Manden. Mens fruen købte garn i rå mængder, så fandt jeg ud af hvad det vil sige at være pakæsel..! Jeg stod i flere omgange med en stigende mængde garn og skulle ligge ryg til drillende kommentarer fra diverse fruer og madammer om, at jeg vel nok var god til at se efter garnet.
    Nå men, det var nu også lidt sjovt, for det er lang tid siden jeg har fået så meget opmærksomhed, fra så mange hunkøn, på så kort tid!
    Det endte faktisk med, at diverse fruer og madammer troede at jeg (...) havde købt garnet til eget forbrug og spurgte ufortrødent om hvor jeg have købt det. På den måde blev jeg til en mobil info-søjle for købelystne hunkøn. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen du er da også et sødt pakæsel og jeg skal da gerne lære dig at hækle, men du bruger altså ikke MIT garn🤣🤣

      Slet

Send en kommentar