Overskud eller ej?

At vende fuldstændigt op og ned på sit liv som 47-årig er ikke det nemmeste i verden. Alligevel var det lige præcis det jeg gjorde, da jeg valgte at vende tilbage til skolebænken og gå i gang med et par års efteruddannelse. Nu knap 10 uger senere er jeg glad for, at jeg traf det valg. Dels fordi det er dejligt at få chancen for at lære noget nyt og oven i købet noget man syntes er spændende, og dels fordi det har givet mig muligheden for, at møde nogle søde unge mennesker, som med deres glæde og livsmod er med til at gøre dagene rarere for os alle.

Sjovt nok har jeg bemærket at det ofte er dem, der selv har udfordringer af en eller anden slags, som har det største overskud og initiativ, når det gælder om at række ud og drage omsorg for andre. Er det ikke fantastisk? Det syntes jeg i hvert fald og jeg håber der bliver ved med at være denne omsorg for andre, for så kan det være at alle rent faktisk når i mål.

Kommentarer